16.5.09

An unexpected titik-titik

Titik-titik are derived from a random offline messages to one of my sifu (a new hobby of mine-spamming random people).

"... aku tgh berfikir byk nih n xtahu nakletak mana pemikiran aku nih, makanya aku letak aje di sini. since nih ialah offline msg, ko xperlu rs ko perlu bg reply ye. aku sedg berfikir yg dalam setiap kehidupan, setiap keputusan, setiap tindakan xkire betul atau salah...semuanya berlaku disebabkan takdirnya...jadi, ape yang kite lalu nih ade sebab atau ade bende yg tuhan nak kite belajar atau diuji. yg penting syukur dgn ape yg ade tul x?

 tp macam mana kalau ujian tu, cm susah btul nak nampak penyelesaiannya? mcm xde solution, xde ending...

n macam mana kalau ujian tuh ialah ujian yg kite dh nampak akan dtg tp tahu akan susah tuk lalui? macam mana kalau ujian tu kita xmahu lalu? n ape akibatnya kalau kite persoalkan ujian tuh? 

setiap kejadian ade hikmahnya. setiap orang yang kita jumpe tuh macam satu titik pusingan...orang tuh membelokkan atau memesongkan atau menolak kita dari satu arah ke araha atau sudut yang lain. orang tu juga mungkin xnampak fungsinya memula tapi sebenarnnya meninggalkan tinta dalam jalan hidup

sedar2 titik orang tu penting dan tiba2 titik itu yang menjadi jalan yang nampak hujungnya..

pelikkan?

aku sedg melalui jalan cerita yg sama...dan hampir melalui ending yang sama...seb baik tetiba dlm tgh cube mencari arah yg lain, teringat titik yg pernah dijumpai...xpenting pon memula...tp td titik tuh memulakan pertemuan titik2 yang lain sehingga nampak titik2 yg terbentuk ke arah penyelesaian ujian ni. 

hati rase lega sbb dh nampak potensi titik2 nih...tp macam mana dgn ujian yang xnak lalu?

dalam perut ade seribu rerama menunggu waktu ujian tuh dtg. 
dan bile dtg, mampu ke nak pasang topeng senyum? harapnya mampu. aih...kekadang bile fikir pengorbanan seorg ibu...sebagai seorg anak, xmampu tuk buat pengorbanan yg sama. kasih seorg ibu sgt jauh bezanya dgn kasih seorg anak. cinta seorg ibu melepasi langit ketujuh dan cinta seorg anak hanyalah berpijak di bumi yg nyata.

hmm...sorry spam ym ko "

Yesterday was an exciting night
Yalis and I had late night walk, chatting lalaladotdotdot...
We went into a wrong turn...a gloomy aisle...

Suddenly,
Assalamualaikum...

A salam from Canberra...which leads to more titiks.

Life is very unpredictable. 
You meet friends at a wrong turn, 
they redirect you  to a new corner.

What a small confusing beautiful  world.

p/s: I love u, my titiks

Related Articles

2 comments:

Anonymous said...

bunga bunga mathari

Hid said...

tas..

walaupun aku takdelah paham sgt cite sepenuhnya.. tp..

aku sedikit sayu dgn cita titik2 ni. hehe.

:)

hope ur ok there.. missing u.